Hypotheken

Onbezorgd wonen in onzekere tijden

Veel mensen hebben vragen over hun huis en hypotheek. De berichten en voorspellingen in de media geven weinig houvast. De markt met hypotheken is namelijk enorm concurrerend en er wordt veel geadverteerd met het “Zelf regelen van je hypotheek“. Maar waar moet u eigenlijk beginnen en waar moet u op letten bij een goede hypotheek?
Met onze expertise kunnen wij u helpen bij het vinden van een passende hypotheek.

Premarce gelooft in transparantie, daarom hanteren wij een vast tarief van € 2.995,- voor het afsluiten van een hypotheek.

Hieronder staat stap-voor-stap uitgelegd wat wij voor u doen.

Als ik door jullie mijn hypotheek wil laten regelen, wat doen jullie dan voor mij?

Een geheel vrijblijvend kennismakingsgesprek

Voor het eerste kennismakingsgesprek plannen we een afspraak in. Dit kan bij ons op kantoor of bij u thuis. We nemen dan uw situatie door en bekijken uw mogelijkheden. Zo kunnen wij u vertellen wat u maximaal zou kunnen lenen op basis van uw situatie.

Wanneer u besluit dat u met ons verder gaat, ondertekenen we de overeenkomst tot dienstverlening en gaan wij van start met onze werkzaamheden.

Inventarisatie

Wij zijn wettelijk verplicht om uw huidige situatie, uw toekomstige situatie, uw wensen en uw kennis van financiële producten te inventariseren. Vaak inventariseren wij dit al tijdens het eerste kennismakingsgesprek, zodat wij ons advies voor u kunnen optimaliseren.

Denk bijvoorbeeld aan of u kinderen of een kinderwens heeft, of u in de nabije toekomst veel of weinig kunt aflossen, of u van plan bent langere tijd in de nieuwe woning te verblijven, of u enige zekerheid heeft in uw financiële toekomst, of u eventuele risico’s zelf kunt dragen of dat deze afgedekt dienen te worden door middel van financiële producten, e.d.

Dossiervorming

Voor de dossiervorming is het belangrijk dat wij alle van belang zijnde gegevens tot onze beschikking hebben. Denk hierbij aan kopie identiteitsbewijzen, loonstroken, werkgeversverklaringen, pensioenoverzichten, bescheiden eventuele lopende schulden en hypotheken, eventuele gegevens van de aan te kopen woning, bescheiden eventuele lopende inkomensvoorzieningen (kapitaalverzekeringen, pensioenverzekeringen, lijfrentepolissen, beleggingsverzekeringen, hypotheekbeschermers, maandlastenbeschermers, e.d.).

Door onze contacten met diverse maatschappijen en geldverstrekkers kan het proces soms sneller verlopen wanneer wij de nog ontbrekende gegevens opvragen.

Verwerken gegevens

Wanneer wij alle gegevens tot onze beschikking hebben gaan wij verder met het compleet maken van uw hypotheekdossier door de gegevens in te brengen in onze software. Uw huidige situatie en toekomstige financiële situatie dienen volledig te worden ingevoerd. Dit vergt dan ook professionele kennis en ervaring. Wij willen natuurlijk dat u in uw toekomst niet voor financiële verrassingen komt te staan.

Vergelijking geldverstrekkers en inventariseren risico’s

Iedere geldverstrekker stelt zijn eigen eisen aan zijn klanten. Het kan dus zijn dat u bij de ene geldverstrekker sneller in aanmerking komt voor een hypotheek dan bij de andere.

Wij vergelijken de geldverstrekkers met elkaar, waarbij wij rekening houden met uw huidige situatie, uw toekomstige situatie, uw wensen en mogelijkheden.

Ook brengen wij de eventuele risico’s zoals overlijden, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en pensioen in kaart. We kijken dan concreet wat u eventueel tekort komt om de hypotheeklast te kunnen blijven betalen. Op basis hiervan kijken wij welke financiële producten voor u aan te raden zijn om deze risico’s te kunnen afdekken.

Wanneer u bijvoorbeeld tijdens de looptijd van de hypotheek met pensioen gaat of uw baan kwijt raakt, is het wel belangrijk dat u en/of uw partner de hypotheeklast kunt blijven betalen.

Advies

Op basis van de vergelijking en de inventarisatie van de risico’s brengen wij een advies uit. We plannen een afspraak met u in en zullen dit advies vervolgens met u bespreken.

Wij leggen u in begrijpelijke taal uit wat ons advies inhoudt en wat dit financieel voor u gaat betekenen. Nu en in de toekomst.

De aanwezige risico’s zullen wij ook met u doornemen en met u bespreken of u deze risico’s zelf zou kunnen en willen afdekken als deze zich voordoen. Wanneer dit niet het geval is, zullen wij de meest passende financiële producten voor het afdekken van deze risico’s aan u voorleggen.

Aanvraag hypotheek en eventuele verzekeringen

Wanneer u akkoord gaat met ons advies, dienen wij de aanvraag in. Dat wil zeggen dat wij de aanvraag digitaal vanuit onze software versturen en dat wij alle bijbehorende documenten bij de geldverstrekker aanleveren. Wij zullen als tussenpersoon bemiddelen tussen u en de geldverstrekker, zodat de aanvraag zo vloeiend mogelijk kan verlopen.

De geldverstrekker gaat wel of niet akkoord

Wanneer de geldverstrekker niet akkoord gaat, ontvangen wij hierover bericht. Wij zullen bij de geldverstrekker informeren waarom de aanvraag is afgewezen. Wij nemen telefonisch contact met u op om u op de hoogte te stellen van de afwijzing en de reden hiervan. Als het om een harde eis van de geldverstrekker gaat, kunnen we de aanvraag proberen bij een andere geldverstrekker in te dienen die deze eis niet hanteert. Dit zullen we wel eerst met u bespreken.

Wanneer de geldverstrekker wel akkoord gaat, beoordelen wij de hypotheekofferte voordat wij deze met u bespreken. We letten erop of alle gegevens uit de aanvraag daadwerkelijk zijn opgenomen en of de voorwaarden acceptabel zijn. Mocht dit niet het geval zijn, nemen wij contact op met de geldverstrekker en zorgen wij dat de offerte wordt aangepast. Als de offerte naar ons inzien akkoord is, zullen wij opnieuw een afspraak met u inplannen voor het doornemen en ondertekenen van de hypotheekofferte.

Afhandelen hypotheekofferte

Wij plannen met u een afspraak in voor het doornemen en ondertekenen van de hypotheekofferte. Daarna zullen wij deze naar de geldverstrekker sturen.

Finaal akkoord

Van de geldverstrekker krijgen wij een finaal akkoord wanneer de getekende offerte is beoordeeld en geaccepteerd. Hierover nemen wij contact met u op en informeren u meteen over de uiterste passeerdatum. De passeerdatum is de datum waarop u bij de notaris bent om de aktes te ondertekenen.

Nazorg

Als u bent geïnstalleerd in uw nieuwe woning plannen wij nog eenmaal een afspraak met u in. We bespreken dan hoe het u vergaan is met verhuizen en of u tevreden bent met uw huidige (financiële) situatie. Tijdens het nazorgbezoek zullen wij u uw papieren hypotheekdossier en eventuele papieren polismap overhandigen. Hierin zitten uw hypotheekstukken en polissen gebundeld. Zo heeft u dit meteen op orde.

Wanneer u na het hypotheektraject nog vragen en/of opmerkingen heeft over uw hypotheek of over uw via ons afgesloten verzekeringen, staan wij natuurlijk ook gewoon voor u klaar!

Downloads

Direct advies aanvragen

Meer informatie?

Bent u op zoek naar een passende hypotheek of heeft u vragen over uw huidige hypotheek? Neem dan gerust contact met op met onze specialisten.

 

Marcel Exterkate

609x0155-bewerkt

Esther Hasselerharm-Damhuis

609x0099-bewerkt

Maebel Wittebroek-Floors

609x0076-bewerkt

Aankoopbegeleiding

Actuele hypotheekrente

Bent u benieuwd naar de actuele hypotheekrentes, kijk dan snel verder!